Gäller att knyta ordentligt

Ja, det måste vara ordentligt nerpackat!
Säckarna knutna och väskorna stängda,
de ska inte öppnas på färden,
så chaffisen får plocka,
då kommer det stå ångor ur öronen på människan!

Ena väskan dit,
andra väskan hit,
ena påsen dit,
andra påsen dit,
tredje påsen där,
...4...5...6...7...

rätt så jobbigt att packa,
med tanke på att allt jag inte lägger där eller där nu kan användas,
eller måste följa med!
Rhodos, sommar!
Dalsland, höst, vinter, (sverige)våren
Allt måste på plats nu,
Så frågan är hur vädret kommer att bli!
Men egentligen vem bryr sig om det, jag får frysa lite,
jag vet ju att jag snart, snart, väldigt snart kommer till värmen
och stannar där, så jag ska nog kunna tina upp mig ordentligt:)

Roadtrip till Ängelholm hade varit bra,
jag tar dit alla saker själv,
en chaffis slipper bära, stonka, möjligt bli sur,
får säga hejdå en gång till,
lever billigare i ängelholm är oslo,
men,
jobbigt att säga hej då igen,
när tankarna snurrar ännu mer nu,
när man vet vad som väntar även efter sommaren,
lever billigare där nere,
men bensin kostar det oxå!

Jag trivs i Oslo,
men det är tungt,
tungt nu när man insett,
hur framtiden ser ut,
att veta att Oslo kommer att vara mitt hem, hem från September.
Nu dessa månaderna har ju bara varit lite på test för att finna jobb,
och hur bra gick det?
Från att inte ha något,
till att få 3 kanon jobb på 3 dagar!
2 av dem kunde jag tacka ja till!
Ett fick jag tråkigt nog tacka nej till,
men hoppas innerligt på lite timmar där under hösten,
man får väl flirta lite med butter;)

Men tiden i Oslo i september,
och tiden i Oslo nu,
kommer se sååå olika ut! 
1,  så har jag ett jobb från början
2,  så ska jag fixa lägenhet
3,  så flyttar en massa vänner hem
4,   så kommer jag ha en inkoms
5,  så kommer jag ha en underbar tid igen

Långt,
Nathalie,
skriver,
snabbt,
tankspritt,
färdig,
bära ner,
bil,
tomt,
rum,

Happy, I´m really happy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0