Stockholm Uppsala, Stockholm Oslo

Kom fram till stockholm tidigare än väntat:)
Riktigt skönt!!!
Då började virra i mitt huvud, ska jag hitta runder här?
sagt och gjort så gjorde jag faktiskt det, rikrigt enkelt visade sig;)
Tog tåget mot Uppsla, där Emmy, magen och Nellie väntade på mig:)
Vandrade hemåt, emmy gjorde rikrigt god mat och jag och nellie busade:)
Freddan kom och det blev riktigt super god mat! :)
Sen blev det bus igen och senare suuuuper mys med Nellie:)
Hon somnade till hos mig, sen ringde sarsar och hon blev helt till sig:)
Farfar var det alltså, min och freddans fader;)
Helt chockad av att höra hans röst och rikrigt glad blev det lilla busfröet:)

Onsdag, intervju dax
Sa till Fredde dagen innan att han inte skulle väcka mig förtidigt för jag ville snoooosa lite....
Dock ringde aldrig kl så han väckte mig kl 7, PANIK!
haha, men hann med allt och tog tåget in mot Stockholm, vidare med tunnelbana mot mariatorget
sedan ner mot hamnen och fritidsresor, även denna gången hittade jag direkt:)
Sååååå bra!
Hade ju inte så bra koll på vad det var som skulle ske under dagen hade inte kollat det rikrigt, upps!
Men vi var 13 st, varav 4 som sökt guid och vi andra barnledare!
Började med att pressentera oss på engelska och sedan pratade vi om vad man gör på jobbet, hur allt är uppbyggt, lön, skatt, kläder, försäkring, ja allt man behöver veta!
Sedan hade vi lite parövningar, lösa olika konstiga saker som kan hända och sälja en resa till en speciell grupp.
Det var faktiskt skoj:)
Lunch sedan var det dax för enskilda intervjuer.
Folk gick in och kom ut helt chokade,
knäppa frågor som ja var helt enkelt konstiga att svara på!
Jag hade självklart min alldra sist så satt och väntade i 1,5 timme...
Kom in, om de andra hade rätt!
Sjukaste frågorna evver....
Men men alla sa att det gick dåligt och det kände ju jag oxå, så det var väl inga problem;) haha,
Sista frågan jag fick tyckte jag att jag fick till rikrigt bra.
-"Hur bra är du på att föra fram dina åsiker på en skala från 1 till 10?"
-" Från början får det nog bli en 5:a, för jag är ganska luddig och de flesta brukar säga till mig:
-"Men Nathalie, hur menar du nu egentligen?" 
 men när jag väl fått fram min åsik så är det en 8:a" sa jag och då skrattade hon lite iaf;)
hahaha,

Från intervjun mot uppsala igen, ringde sis och hon var i närheten så hon och sandra kom och hämtade mig:)
Kollade cykel, tvättmaskin och en massa kopplingar.
Där Steffi och Sandra skulle visa varandra hur man skulle mäta, hahaha två smarta huvd som slagts ihop;) hahah
Fick skjuts hem till Fredde och Emmy igen, emmys mamma var där:)
Sedan med det goood mat, och ännu mera bus och mys med Nellie!
Så mycket att Nellie och Jag somnade tillsammans i min säng:)
Sedan som jag som en stock fram till halv 11 då fredde kom in och sa att jag var en latmask;)
ahahha,
Snackade gott i tele med 3 människor om en det ena och än det andra:):)

Torsdag flyg flyg flyg
Gick upp i tid idag iaf;)
Fredde körde mig mot Arlanda, då han ringer papi!
Vulkanutbrott på Island har gjort att flygen blivit inställda efter kl 10!
Mitt plan skulle landa på gardemoen kl 10.10....
Kommer dit och frågar, de visste inte rikrigt än hur det blev så frågade om jag fick boka om biljetten till det flyg som gick 8.15, det skulle iaf starta!
Dock skulle de ha 1.480 kr för detta, nej tack svarade jag snabbt;)
Alla inrikes var inställda, så det var bara att vänta ett tag och se om jag fick flyga eller inte!
40 min senare gick jag tillbaka, då står det ett gäng framför mig och pratar med dem, ringer och fråga en massa om flyget och kollar hur det ska lösa allt!
Så frågar jag tjejen framför mig om det är inställt eller varför de kollar så mycket?
De visste de inte, men de tjeckade in på stand by ifall att,
när de går säger hon som checkar in bagaget att det var Robyn, haha att jag aldrig kan känna igen människor som är kända???
Men men, halv 9 chekade jag in för då visste de förtfarande inget, så då var det bara att hoppas att inte gardemoen ringde och ställde in....
Förbi säkerhetskontrollerna gick de fort, stressade människor, tog mina saker och satte mig vid gaten och väntade.
Personalen springer och stressar, ber allt att skynda sig och visa biljetten och pass, men de blev för stressade så skanade bara in biljetterna om man höll i passet;)
När vi kom in på planet sa personalen, skynda er och sätt er ner så alla kan sätta sig, strunta i bagaet tills alla sitter det kastar vi upp sen!
STRESS, STRESS på dessa människor.
Två män fick lite halv panik när de var så snabba så det undrade ju vad som hänt, personalen säger som det är,
Ett vulkanutbrott på Island har gjort att det är mycket aska i luften så sikten är skymd...
De blev rädda och lämnade planet på arlanda.
Stängde dörrarna, bakade ut och personalen stressade med att visa säkerhetssakerna....
Körde, startade.
Piloten hälsade alla välkomna och sa att han fortfarande inte visste om vi kunde landa eller inte!?
haha vad skulle vi då göra? Flyga runder eller;) hahah
Ajja, jag läste så resan kände som det tog max 20 min...
tog kasnke 40 och det skulle ta en timme!
Så vi hann landa innan kl 10, I guess vi var det sista planet...
Var helt dött på Gardemoen, inte en människa syntes till när vi gick av med än de som jobbade...
Men när man gick ut och kom till ingången där var det folk må tro!
Ja jävlar, alla dessa resanden som inte kom iväg med sina plan som är nu fast...
Tåget mot Oslo S,
Buss till Emmis och Siri, mys och mat:)
Home och DUSCHADE:):)::)
mötte Sannisen på stan och gick runder lite, skor skor ge mig skorna!! :)
Nu Sitter jag hemma på balkongen och myyyser:):)
Rikrigt rikrigt skönt väder!!
Senare blir det mot Siri, i natt någon gång kommer Emmis hem;)

Snart kommer papi :)  Har inte träffat han på sjuuuuuk länge, så det ska bli nice:D

Havent met you yet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0