Mona lisas leende

Kvinnorna lärde sig att man skulle gifta sig och leva hela livet efter sina män.
De skulle städa, laga mat, passa ungar, tvätta, ja allt i hushållet.
Verkligen inte plugga, verkligen inte ha något EGET!
Det var så det var, ingen sa emot för alla visste ju hur det skulle vara!

Tur då att det finns någon som ser allt på ett annat sätt.
Kvinnorna har väl lika mycket rätt som männen har?
Att kvinnorna måste lära sig tänka, tycka och känna efter var ett måste!
De lydde bara eller läste sig till allt, de kände inte efter själv.

Så säg, hur kunde de veta att de älskade sina män?
De älskade de, de hade, för det var ju så man skulle ha det,
Gift, hus och barn så småningom.
Men visste de vad kärlek var? Vad känslor var? Vad en egen tanke var?


Man är ju glad att man inte levde då, utan nu när man får göra "precis" vad man vill!
Att man vet vad kärlek, känslor och egna tankar är.
Att det är en själv som väljer om man vill plugga vidare eller följa efter en kille.

Men det får mig ändå att tänka,
det finns ju fortfarande människor som blir helt In love med deras käraste.
De kan inte tänka sig något annat, än ett liv med denna personen.
De förlorar sina vänner, sitt egna sätt att tänka, reflektera över saker och ens drömmar,
de bygger upp ett liv tsm.
Hela världen är dem, vad som än händer så håller detta!


Så säg, ångrar man ingenting när man struntade i ens drömmar för en kille!?
Det finns MILJONER av dem, men man är bara ung EN gång!!


Jag är för självständig, för att kunna ha en sånt förhållande just nu.
Jag tycket det är spännande och mysigt nu när man inte vet vad som väntar en!
Jag vet inte ens vart jag befinner mig i Januari!?
Det är bara 4 månader dit, men ändå har jag ingenaning!
Känns konstigt och skumt, har alltid vetat vad som väntar,
men samtidigt är det en sån härlig och befrinade känsla!
Jag kan göra precis vad jag vill!
Jag är inte fast vid någonting,
utan gör endast det jag vill och älskar!


we're different that's all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0