lågan har slockat

Det är ju precis så här det är,
man trivs inte alltid överallt.
Man passar inte in överallt,
och man möter "hemska" människor i sin vardag.
Men oftast så är de "hemska" människorna,
väldigt goda och vill bara en väl.

Det fick jag lära mig av detta,
men även denna människan fick lära sig
att även fast man tror en människa är stark,
så kan den bryta ihop.
Speciellt när det är andra saker som inte stämmer.

När jag kommer längre fram i livet,
så är det just dessa människorna man ska ta lärdom av,
lyssna på dem, men ändå tro på sig själv.
För det du vet vad du kan och gör rikrigt bra,
det ska man fortsätta med trots all kritik man får.
Man lär sig av kritiken och blir en starkare och bättre person.

Men på den fronten du inte känner sig säker på,
de sakerna du inte tycker är roliga att ha å göra med
men gör det för att vara hjälpsam.
Det är när man får kritik här, det är då man verkligen tar åt sig.

Kritik kan man inte säga att jag fick,
det var mer till punkt och pricka hur det ska vara!
Jag hade inte gjort något fel, absolut inte.
Men det var en människa som tyckte att vi skulle ändra på allt,
och för att jag är STARK så blev det jag som fick vara exemplet,
fast det var menat till ALLA!

Jag har lagt just detta bakom mig,
struntar i det, för jag är ju stark, jag klarar mig igenom allt.

Men en sak jag älskat sen jag var 6 år,
jag har gjort allt för det,
brunnit för det....
Det har försvunnit,
det känns rikrigt tris,
för jag vet egentligen hur mycket jag tycker om det jag gör!

Det var inte detta som hände som gjort att lågan slocknat,
det är flera andra saker, men som alla vet,
när väl bägaren rinner över, så rinner det över.

Time for a change

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0