Aldrig och nej

Behövliga ord, som väldigt många säger att man ska undvika att använda!
Men ska man det?
Dessa två orden är egntligen rikrigt bra ord!
De sätter gränser, de har en direkt innebörd
och man förstår precis vad de menar.

Vill man inte något,
då är det Nej eller aldrig
man använder!

Kontrollfreak som jag är, vill jag har koll på allt och vill göra allt själv!
Men det funkar inte rikrigt så, för jag klarar inte av det.
Blir stressad och glömmer saker vilket innebär sura människor runt en!
Därför kanske jag borde använda dessa orden lite oftare.
För allt jag gör är egentligen inte mitt jobb, jag gör det bara för att jag känner att jag måste
när dessa sakerna egentligen är någonannas uppgifter!
Glad blir ju han, OOOOO ja det blir han verkligen!
Men jag?
Kanske ska man bli lite mer egoistisk?
Men fy vad tråkigt!
Dax att ta sig en funderare!!

Popcornen får hjälpa mig;)


Nothing will break me down,
I will not give in to doubt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0