Syster S(nook)

Ängelholm, Där alla är som de är men ingen vet varför, hur eller när det blev som det blev.
Där ingen är sig själv utan låter andra påverka.
Där ingen vet ut eller in men låter andra tro att det vet allt!
Men det är inga problem för det här är Ängelholm!


Berätta vart du kommer i från:
Haka på när jag går genom småstan
Kaxiga småbarn äger sin lekplats
För det är blandat med vitt & svart
Där vissa går på friskis och vissa på tjack
Där vissa pluggar som djur och drömmer om lyx
Där vissa gubbar e Nilssons & vissa äger A-laget i centrum
Slutet är tungt för den som stupade ung
Vissa får bara se sin mormor i en kruka med sot
Där vissa ger barnen stryk
Där vissa fyller hjärnorna på folk med sågspån
Där vissa ber för sin morgondag
Där vissa har 4 gånger mer på kontot än vad grannen har
Min stad är en egen världsdel
Varken någon under, över eller medelklass del
De e där jag kommer ifrån
Ingen betong eller så
Men de finns alltid paraboler på balkongerna å

Det kommer aldrig nånsin vara perfekt,
Men de e där jag kommer ifrån och,
Vart jag än kommer och går e det nånting som jag aldrig kommer ifrån

Jag kan svara på din fråga men det tar en livslängd
För sagan om fåglar som piper den har inget slut
Ett helvete med fördomar jag tar dig dit ut
Om du kan inte vänta med din slutsats tills sagan är slut
Här skiljer sig föräldrar och delar barnen på mitten
Lämnar dom i lägenheten och undrar varför dom dricker
Misär i stan
Vissa tror att allting är svart eller vitt,
Min stad formade mannen som våldtog vid Rönne å,
Vissa här har bara 1:an, 2:an och 4:an
Vissa äger en 1:a, en 2:a och 4:a,
Frågan är väl den om det spelar nån riktig roll min vän
Smärtan är desamma även för hypokondrikern
Kommer ifrån?
Men, jag kommer ihåg
Jag ville så långt härifrån att jag poffade på

Det kommer aldrig nånsin vara perfekt,
Men de e där jag kommer ifrån och,
Vart jag än kommer och går e det nånting som jag aldrig kommer ifrån

Det finns allt från höghus till villor här
Soc-fall till miljonär
Men ingen av dom vet vad lycka eller sorg är
Knas och fördom blandas av människor som aldrig nånsin levt i en ort

Så tyvärr går nästan alla till b-hof för och roa sig på fredag eller lördag
Vi får mer och mer att göra
Men välkommen hit, se men inte röra
Som någon sa;
"Ängelholm ser man sedan dör man"

Låt mig berätta vart jag kommer ifrån
Berätta vart du kommer ifrån!
Okej, för där jag kommer ifrån står vi på stationen i år och väntar på att tåget bort ska komma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0